2006. 03. 29.
JÁRT JÉZUS A POKOLBAN?
A
kérdésre, hogy Jézus járt-e a pokolban, gondolkodás nélkül igennel válaszolok:
Jézus természetesen járt a pokolban. De melyik igeversek támasztják ezt alá? –
kérdezheti valaki.
Elöljáróban
szögezzünk le néhány alapvető tényt. (1) Isten elküldte a Fiát a megváltás
tervének megvalósítására, hogy újjászületett keresztényekként mi elkerülhessük
a pokol szörnyűségeit. (2) Az ember hármas felépítésű teremtmény: az ember
szellemi lény, van lelke és testben él. (3) Mivel nincs minden szó szerint leírva a
Bibliában, van, amit az összefüggések értetnek meg velünk, de minden
megértésünkben a Szent Szellem kijelentéseire kell hagyatkoznunk.
Jézus
a kereszten kettős halált halt. Először a teste, majd a szelleme lett halott. A Biblia
Jézus halálával kapcsolatban több esetben is többes számban használja a halál
szót, mert az Ő esetében valóban kettős halálról beszélhetünk. (Ésa. 53,9. Csel.
17,31) Mivel Jézus – a fizikai halálát követően – szellemi halottá vált a
ráhelyezett bűntől, ezért nem kétséges, hogy az Ő halott szelleme és lelke
egyértelműen a pokolba jutott. Istennek az volt a célja a megváltással, hogy az
üdvösséget nyert gyermekei elkerüljék a pokol kínjait. Ez csak úgy lehetséges,
hogy Jézus értünk felvállalta ezt a helyettesítő szerepet, és helyettünk
megfizette az árat. Bennünket helyettesítve alászállt a föld szívébe.
Máté 12,40 Mert amiképpen Jónás három éjjel és
három nap volt a cethal gyomrában, azonképpen az embernek Fia is három nap és három
éjjel lesz a FÖLD GYOMRÁBAN.
Az
Efézus 4,9-10 kijelenti: Az pedig, hogy fölment [Jézus], mit jelentene mást, mint hogy előbb LE IS SZÁLLOTT
A FÖLD ALSÓBB RÉSZEIRE? Aki leszállott vala, ugyanaz, aki fel is ment, feljebb minden
egeknél, hogy betöltse a mindenséget.
Jézus
a halálát követő három napban kétségtelenül a seolban, a föld gyomrában járt. A
seol szó héber jelentése: alvilág, halottak birodalma. És miután Jézus lent a
pokolban bevégezte a Reá bízott feladatot, az Atya új élettel ruházta fel Fiát, és
győztesként felhozta Őt a feneketlen mélyből.
Zsidó 13,20 A békesség Istene pedig, aki KIHOZTA A
HALÁLBÓL a juhoknak nagy pásztorát, örök szövetség vére által, a mi Urunkat
Jézust.
Zsoltár 16,10 Mert NEM HAGYSZ ENGEM A SEOLBAN; nem engeded, hogy a Te
szented rothadást lásson.
Róma 10,7 Avagy: Kicsoda száll le a mélységbe?
Azaz, hogy KRISZTUST A HALÁLBÓL FELHOZZA.
Krisztust
azért hozhatta fel az Atya a pokolból, mert Ő odalent volt. Ha nem szállt volna alá,
nem kellett volna felhozni. Ilyen egyszerű! Mivel Krisztus odalent járt az alvilágban,
ezért Őt onnan fel is kellett hozni. A megváltás terve szerint Krisztusnak fel kellett
támadni. A feltámadás ténye egyben a hitünk (üdvösségünk) megvallásának az
alapja! (Róm. 10,9-10)
Apostolok Cselekedetei 2,23-24 [Jézus] aki Istennek elvégezett tanácsából és
rendeléséből adatott halálra,… Akit az Isten FELTÁMASZTOTT, a halál fájdalmait
megoldván; mivelhogy lehetetlen volt néki attól fogvatartatnia…
Egy
élőt nem kell feltámasztani, csak a holtat lehet életre kelteni. A mennyben nincs
halál, a pokol viszont a halállal teljes. A három nap alatt Jézus nem lehetett a
mennyben az élők között, mert akkor nem kellett volna feltámasztani.
Apostolok Cselekedetei 2,31-32 Előre látván ezt,
szólott a Krisztus feltámadásáról, hogy az Ő LELKE NEM HAGYATOTT A POKOLBAN, sem az
Ő teste rothadást nem látott. Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten, minek mi
mindnyájan tanúbizonyságai vagyunk.
Apostolok Cselekedetei 13,34 Hogy pedig feltámasztotta Őt HALOTTAIBÓL,
úgy hogy NEM IS FOG TÖBBÉ AZ ENYÉSZETBE VISSZATÉRNI, azt így mondotta: Néktek adom
Dávidnak ígért biztos és szent áldásaimat.
Csak
akkor beszélhetnénk Jézus pokolba történő visszatéréséről, ha már legalább
egyszer járt ott. A visszatérés szó egyszerűen azt jelenti, hogy újra lemegy a
pokolba. Ha Jézus nem lett volna a pokol vermeiben, akkor nem is tudna az enyészetbe ismét visszatérni. De nem is kell, mert csak
egyszer volt szükség a Krisztus véráldozatára, amely örök időkre szól.
Az
Evangéliumok leírják, hogy pénteken volt Jézus keresztre feszítése, vasárnap pedig
a dicsőséges feltámadása. (Luk. 23,53-24,7) Ebből világosan látszik tehát, hogy
Jézus ez időszakban volt élettelen, s mint szellemi halott, az Ő szelleme és lelke
három napot töltött a pokol mélyén. De „feltámasztatott Krisztus a halálból az Atya dicsősége
által” (Róm. 6,4), hogy elfoglalhassa hatalmi helyét a trónon, az Atya
jobbján, és Feje legyen a Gyülekezeti Testnek.
Kapcsolódó témák:
Mi történt a kereszten?
Húsvét
Jézus feltámadása
-bf-